.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران؛
افزایش 16 درصدی مرگ موتورسواران مازندرانی بر اثر تصادفات رانندگی
مدیر كل پزشكی قانونی مازندران گفت: در این استان در 10 ماهه سالجاری تعداد 137 نفر موتور سوار جان خود را ازدست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشت...

شمال نیوز:مدیر كل پزشكی قانونی مازندران گفت: در این استان در 10 ماهه سالجاری تعداد 137 نفر  موتور سوار جان خود را ازدست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشت.

به گزارش شمال نیوز؛ علی عباسی تعداد كشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیكی را  137 نفر اعلام كرد و افزود: در این استان در 10 ماهه سالجاری تعداد  551 نفر در حوادث رانندگی كشته شدند كه از این تعداد 137 نفر  موتور سوار هستند؛ این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشت.

عباسی تصریح كرد: بر اساس آمار، شهرستان های ساری و میاندرود با تعداد 25 نفر، بابل با 20 و بهشهر با 10 نفر بیشترین و  شهرستان های عباس آباد، رامسر و نور هر کدام با تعداد 2 فوتی كمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید

وی افزود: بیشترین فوتی در ماه های  مرداد با 26 ، شهریور با 17 و تیرماه با 14 مورد بیشترین و كمترین آن با تعداد 9 نفر در آذرماه ثبت شده‌ است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: بیشترین گروه سنی كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار 49 نفر شامل 36درصد فوتی است و بعد از آن گروه سنی 11 تا 20 سال با 23  نفر شامل 17 درصد فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به فوت تعداد 101 نفر شامل 74درصد نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی اظهار کرد: مابقی کشته شدگان در محور درون شهری جان باختند.

عباسی با اشاره به اینکه از تعداد جان باختگان حوادث برای موتورسواران در مازندران تعداد 116 نفر راننده موتور و 21نفر سرنشین موتور هستند، گفت: از این تعداد 132 نفر مرد و مابقی زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین برخورد موتور سوار که منجر به فوت شده است به ترتیب مربوط به خودروهای  سواری با 63 ، وانت بار 21 ، موتور 14 ، کامیون 12 ، برخورد با شی ثابت و سایر هر کدام با 10 مورد و واژگونی با 7 فوتی به ترتیب بیشترین موارد ثبت شده است، تصریح کرد: ضمن اینکه بیشترین برخورد در سواری ها مربوط به خودروی پراید با 30 نفر، پژو  405 با 8 نفر و 206 با 7 فوتی در رتبه های بعدی قرار دارند.

عباسی افزود: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شكستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در ده ماهه سالجاری بوده كه امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از كلاه ایمنی شاهد كاهش چشمگیر آن باشیم./ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.